ضرورت این کار زمانی هست که در یک ارایه سازمانی و یا درسی شما نیاز خواهید داشت تا نسخه ای از اسلاید های موجود در ارایه خود را، به مخاطبان داده تا آنان هنگام اعلام شماره اسلاید و متن موجود در اسلاید براحتی آنها را پیدا کرده و یا حتی یادداشت برداری خود را از این اسلاید در کنار آن درج نمایند. مخصوصا وقتی که شما قصد داشته باشید از سند پاورپوینت خودتون پرینت بگیرید و مسلماً بدلیل اینکه نوشته های شما بصورت اسلاید هستند شما مجبور خواهید بود تا تعداد زیادی برگه مصرف کنید و احتمالاً نتیجه هم چندان دلچسب شما نخواهد بود.البته میشه از طریق کپی و پیست کردن از محیط پاورپوینت به ورد هم اینکار رو انجام داد اما فرض کنید با تعداد زیادی از اسلایدها روبرو باشید و مجبور خواهید بود تا زمان زیادی رو صرف اینکار کنید.
روش اول: آموزش تبدیل فایل پاورپوینت به ورد Office 2007
1- ابتدا فایل مورد نظر خود را در پاورپوینت Powerpoint باز کنید.
2- مطابق با تصویر زیر مراحل را طی کنید.
Office Button > Publish > Create Handouts in Microsoft Word
3- در این مرحله با تصویر زیر مواجه خواهید شد که در این پنجره باید نحوه چیدمان موردنظرتون رو برای اسلاید ها و یادداشت ها انتخاب کنید، حالا دکمه Ok رو بزنید.
4- توجه داشته باشید که پنجمین گزینه (Outline only) مناسب ترین حالت برای چاپ (پرینت) مطالب موجود در ارایه بصورت متن میباشد.
5- در صورتی که میخواهید بدانید هر یک از گزینه های بالا چه کاری انجام می دهند, در پایان همین آموزش همه گزینه ها بررسی شده اند!
منبع:parestesh-s